אודות תיאטרון השעה / מוטי חלימי

אודות תיאטרון השעה / מוטי חלימי 5.00/5 (100.00%) 2 votes

20160118_143538תיאטרון השעה הישראלי בניהולו של מוטי חלימי מעלה הצגות אקטואליות, בנושאים ערכיים וכאלו שלא נחקרו דיים לעומק, כגון הצגה בסימן 40 שנה למבצע אנטבה – על אלוף משנה בצה"ל שנפצע בקרב, הצגה המשתפת את הקהל עם התמודדות של משפחה עם אחד מילדיה שהינו ילד אוטיסט, הצגה שזכתה במספר פרסים, וכן, הצגה על מאבקה של ילדה חירשת לקבלתה כשווה בין שווים, הצגה הצגה שזכתה במקום הראשון בפסטיבל חיפה. הצגה בולטת נוספת של תיאטרון השעה היא הצגה המספרת את סיפורה של אירנה סנדלר, חסידת אומות עולם שהצילה 2500 ילדים מגטו וורשה בשואה.

מוטי חלימי דוגל ומאמין בתורתו  של יאנוש קורצאק – בבואך לחנך ילדים הייה "קודם כל אתה עצמך ילד" (יאנוש קורצ'אק – מספרו כיצד לאהוב ילדים). מוטי חלימי אהב מאז ומעולם תיאטרון והוקסם במיוחד מתיאטרון שמיועד לילדים ונוער. ברבות הימים הוא  חבר לבתה של אורנה פורת, ליטל פורת ויחד החליטו השניים להקים תיאטרון המיועד לילדים ולנוער.

מוטי חלימי וליטל פורת קבעו כי התיאטרון יעסוק בנושאים חברתיים, אשר יטפלו בענייני השעה ללא כחל וסרק וללא פשרות ומורא. לאט לאט החל תיאטרון השעה הישראלי לקבל הערכה והכרה ממנהל תרבות, אשר אפשרה התרחבות ועשייה אמנותית איכותית.